Jenis-Jenis Isteri

Sponsor
Gamis HygetRP 60.000 » Gamis HygetRP 60.000 » Gamis HygetRP 60.000 » Gamis HygetRP 60.000 »

Ada beberapa jenis isteri yang perlu kita ketahui, yaitu sebagai berikut :

Istri Muqarrobin

Isteri yang tidak meminta dari suaminya kecuali yang perlu sahaja. Yang tidak perlu dia tidak akan memintanya bahkan kalau suaminya memberi yang tidak perlu dia tolak dengan baik.

Tetapi kalau yang diperlukan pun tidak ada, dia tetap sabar. Namun dia tidak akan mendesak suaminya. Dia tetap bersabar dengan keadaan itu. Itulah golongan Muqarrobin. Golongan ini juga susah hendak dicari di zaman kebendaan ini, di zaman orang memburu dunia, di zaman orang memandang dunia adalah segala-galanya 

Istri Siddiqin 

Isteri yang tidak akan meminta apa-apa dari suaminya sekalipun yang perlu. Apa yang disediakan suaminya, dia terima dengan penuh bersyukur. Kalau ada, adalah. Kalau tidak ada, dia bersabar. Tetapi meminta tidak. Apalagi yang tidak perlu, kalau diberi pun dia tolak bahkan adakalanya yang perlu pun dia tolak dengan baik. Dia lebih suka menolong suaminya. Itulah golongan yang bersifat orang yang Siddiqin. Golongan ini susah dicari terutama di akhir zaman ini, macam hendak mencari belerang merah atau gagak putih. Ini adalah wanita luar biasa.

Istri Solehin 

Isteri yang meminta kepada suaminya yang perlu dan juga sekali-sekali meminta juga yang tidak perlu seperti ingin sedikit kehidupan yang layak dari segi makan minum, tempat tinggal, kendaraan. Namun kalau suaminya tidak memberi, dia tetap sabar dan tidak pula menjadi masalah. Itulah dia golongan orang yang soleh.

bagaimana ukhty-ukhty? mau jadi yang nomor berapa?

Sumber: 
Ya ALLAH aku jatuh cinta

Sponsor
Celana KulotRP 60,000 » Celana KulotRP 60.000 »
Celana KulotRP 60.000 » Celana KulotRP 60.000 »


SILAHKAN DI SHARE ARTIKEL INI
Comments
0 Comments

Tidak ada komentar: